ІКС (Індекс Якості Сайту) - величина, що показує якість ресурсу.
Що таке ІКС
ІКС (Індекс Якості Сайту) – значення, що показує якість ресурсу.
Під ІКСом в першу чергу розуміють попит сайту з боку аудиторії. Чим більше сайт відповідає потребам користувачів, тим вище буде ІКС. Тобто важливо отримати не просто великий цільовий трафік, але і довіру відвідувачів сайту.
Порядок ІКС залишається таким же, як і у тІЦ - 10, 20, 40, 150, 500, 1200 і т.д. Тобто найменший показник ІКС - 10, а найбільший ... офіційно не озвучується, думаю, можна його пошукати на конкретно сьогоднішню дату, однак, немає межі досконалості, так і навряд ця цифра буде незмінною.
Але щоб від чогось відштовхуватися, подивимося на найпопулярнішу пошукову систему у світі - в Google показник ІКС на 3 вересня 2018 становить 120 000.
Чому Яндекс замінив тІЦ на ІКС
22 серпня 2018 року Яндекс оголосив про неминуче скасування тІЦ і його заміну новим значенням - ІКС.
31 серпня 2018 о 21:00 Яндекс свою обіцянку втілив в життя, тІЦ скасували. Так, не просто скасували, а замінили новим показником - індексом якості сайту.
Чому ж Яндекс вирішив замінити тІЦ на ІКС?
По-перше, згадаємо, що таке тІЦ.
тІЦ - тематичний індекс цитування, який визначався на основі кількості та якості посилання з інших сайтів
тІЦ з'явився в далекому 1999 року, коли посилання зіграли значну роль в просуванні сайтів - тоді тІЦ був важливим показником авторитетності сайту. Останнім часом тІЦ обслуговував тільки рейтингові сайти в каталозі Яндекс, але не впливав на рейтинг сайтів в пошуку. В ТОПі могли бути сайти з нульовим тІЦ, а на задньому плані - з хорошими показниками, і це була норма.
Всілякі рейтинги сайтів і бірж для продажу посилань тІЦ використовували буквально до останніх днів його існування - все ж таки показник від Яндекса. Детальніше про тІЦ можна почитати тут.
Але час минає, і за 20 років тІЦ морально застарів, він вже не відображає дійсності, і вже давно неможливо говорити про якості сайту, спираючись на тІЦ.
Зараз на рейтинг сайтів в пошуковій системі впливає безліч факторів, а не тільки посилання. І вже давно назріла необхідність в метриці, яка покаже, наскільки сайт відстає від конкурентів, щоб чітко розуміти - ви крокуєте нога в ногу або між вами колосальна прірва.
Таким значенням повинен стати ІКС. ТІЦ більше не використовується, всюди, де він був, в Сервісах Яндекса, його замінили на ІКС.
Якщо у вашого сайту був великий тІЦ, то не факт, що буде великий ІКС. Це абсолютно дві різні метрики. Одна про посилання, інша про якість.
Як розраховується ІКС
«При розрахунку індексу якості враховуються розмір аудиторії сайту, ступінь задоволеності користувачів, рівень довіри до сайту з боку користувачів і Яндекса, а також інші критерії. Для розрахунку використовуються дані сервісів Яндекса.»
«При розрахунку ІКС ми маємо намір використовувати всілякі наявні у нас дані як про сайт, так і про бізнес, що стоїть за ним. Ці дані можна отримати як з пошуку, так і з будь-яких інших сервісів Яндекса: наприклад, Метрики, Карт, Дзена і так далі. При врахування цих даних алгоритм розрахунку ІКС буде змінюватися. Тому зараз ми представляємо його як бета.»
Якщо подивитися на обидві цитати, то все більше Яндекс намагається оцінити не сам сайт, а швидше бізнес, який стоїть за цим сайтом.
В облік йдуть всі сервіси Яндекса - від Дзена до Яндекс.Карт. І тепер ви просто зобов'язані під всі ці сервіси потрапити, щоб Яндекс краще розумів ваш бізнес.
Ще пару слів про розрахунок показника. ІКС розраховується для всіх сайтів, що беруть участь в пошуку Яндекса, по єдиній логіці, тобто немає поділу за тематикою, терміном існування і деякими іншими параметрами. Перед ІКС всі сайти рівні.
Яндекс залишає за собою право без повідомлення змінювати даний показник на свій розсуд, а також обнуляти за спроби накруток показника або інші порушення (в цьому випадку посилання йде на опис Фатальних проблем у Яндекс.Вебмайстер, тому стежте за ними).
Що конкретно впливає на розрахунок показника, звичайно, не озвучується, але оскільки мова йде про задоволеність користувачів, то має сенс подивитися в тому числі та на поведінкові фактори на сайті - звідки на сайт потрапляють користувачі, де вони відпадають, як довго на сайті знаходяться, скільки сторінок в середньому переглядають і т.д.
Хочете, щоб ІКС вашого сайту ріс? Покращуйте сам бізнес і сайт - робіть його зрозуміліше і зручніше для користувачів.
Насправді навіть в особистих цілях було б здорово розуміти, який бізнес стоїть за ресурсом - чи можна довіряти та здійснювати покупку на цьому сайті або краще вибрати сайт перевіреного гіганта, нехай навіть товар там коштує трохи дорожче.
Як дізнатися показник ІКС для вашого сайту - 3 варіанти
Дізнатися показник ІКС для вашого сайту досить просто.
Варіант 1. Подивитися у зведенні дані
Перейдіть на сайт Яндекс.Вебмайстер. ІКС вашого сайту ви можете побачити, наприклад, на сторінці Мої сайти або безпосередньо в резюме на сайті - є блок нижче, що показує поточний показник ІКС.
Варіант 2. Настроювання повідомлень
Для цього перейдіть на сторінку Налаштування в Яндекс.Вебмайстер.
В блоці Адреса для поштових повідомлень виберіть поштову скриньку, на яку хочете отримувати повідомлення від Вебмайстера.
Вкажіть, що хочете отримувати повідомлення на пошту (поставте значок електронного листа навпроти «Щотижневого зведення по сайту»).
Крім того, ви можете надати ІКС вашого сайту для відвідувачів спеціальною іконкою, код якої можна знайти в Налаштуваннях для вебмайстерів.
Інформація відсутня про ІКС
Іноді Яндекс не показує ІКС. Що робити, якщо замість заповітної цифри ви побачили повідомлення «немає даних про ІКС»?
Яндекс називає три причини:
Адреса сайту вказано невірно. Перевірте, що ніде не помилились.
Можливо, сайт просто ще не бере участь в пошуку - в цьому випадку перевірте, чи підтверджені права у Яндекс.Вебмайстра і подивіться на розділ Діагностика сайту, особливо зверніть увагу на фатальні проблеми. Можливо, ви щось порушили або НЕ налаштували.
Сайт з'явився в пошуку недавно, ІКС ще не встигли розрахувати.
Чи впливає чи ІКС на позиції сайту в Яндексі?
Не буду пудрити вам мізки, скажу відразу і просто - НІ, не впливає.
ІКС - це наслідок, не причина. Саме тому з введенням ІКС позиції сайтів у видачі не змінилися, тому що вже враховуються всі фактори рейтингу, і ІКС в їх число не входить.
ІКС - це не алгоритм. Це показник поточного стану сайту.
ІКС здатний дати зрозуміти, наскільки ваш сайт далекий від ТОПу - просто порівняйте показник свого сайту з ІКС конкурентів і зрозумієте, наскільки в цій гонитві ви виграєте або програєте, а може, йдете ніздря в ніздрю.
Як підняти ІКС свого сайту
Для прикладу подивимося видачу по запиту «унти жіночі купити», а то й брати в розрахунок гігантів на зразок tiu, wildberries, avito та інших, то з найближчих можна порівняти два сайти - mongolskieunty.ru і shkurkin. ru:
У сайту, який ближче до топу, ІКС 110, а shkurkin.ru має ІКС тільки 20. Чи не пішки до місяця, звичайно, але відстань між цими сайтами, судячи з показника ІКС, пристойне.
Як зауважує сама Олена Першина (співробітник Яндекса), що між ІКС і місцем в ТОПі (на відміну від тІЦ) цілком може простежуватися кореляція:
Як підняти ІКС свого сайту і наздогнати конкурентів?
Все просто - починаємо порівнювати, що є у конкурента, чого немає у нас. Чому той сайт вважається більш якісним, на думку Яндекса, а мій немає.
Тобто найпростіше, з чого почати - знайти конкурента, ІКС якого вищий за наш. І краще не одного, а декількох. Якщо подивитися на сайт mongolskieunty.ru:
Уже візуально стає зрозуміло, що mongolskieunty.ru приємніше, ніж shkurkin.ru:
До того ж як правильно вибирати та аналізувати конкурентів, ми писали в цій статті. Тому детально зупинятися на цьому не буду, просто шукайте відповідних конкурентів, дивіться, в чому ваш сайт поступається їм, і робіть свій сайт ще краще: не треба шукати чарівних таблеток, закуповувати посилання, писати онучі контенту, щоб вплинути на ІКС - тільки гірше зробите.
Ще 10 фактів про ІКС
Якщо у сайту є дзеркало, то показник ІКС неголовного дзеркала буде дорівнює показнику головного. Детальніше про дзеркала сайтів.
Якщо у сайту є піддомен, то показник ІКС піддомену сайту буде дорівнює показнику основного домену.
Показник ІКС відображає корисність сайту для користувачів. Якщо ІКС вашого сайту малий - намагайтеся не шукати способи накрутити ІКС, шукайте способи покращити сайт.
ІКС планують оновлювати 1 раз в місяць.
Якщо у конкурента ІКС сайту у два рази більше за вас, це зовсім не значить, що і трафіку він отримує у 2 рази більше, але значить, що його сайт більш якісний на думку Яндекса. Однак ІКС НЕ дорівнює трафік!
Якщо раніше на тІЦ можна було звертати увагу, то зараз ІКС - це хороший показник, нарівні з трафіком, відсотками відмов і іншими корисними метриками. Варто стежити за його змінами.
Показник ІКС можна і потрібно порівнювати з показниками конкурентів, щоб розуміти, наскільки ваш сайт краще або гірше інших в ніші.
Напевно знайдуться ті, хто буде пропонувати накрутити ІКС. Не піддавайтеся - ІКС НЕ причина, а наслідок, його накрутка НЕ дасть трафіку і зростання позицій.
Найближчим часом ІКС з'явиться і в API Вебмайстра. А значить, і у звітах наших клієнтів.
Принципи для розрахунку ІКС використовуються Яндексом і для розрахунку основної метрики якості пошуку. Так що кореляція між місцем видачі та ІКСом має місце бути.
А взагалі запуск ІКС - відмінна новина для всієї галузі. Досить вже дивитися тільки на посилання, пора робити якісний бізнес. Зараз Яндекс.Вебмайстер для цього пропонує стільки можливостей ...