Головна сторінка — візитівка вашої компанії. Перейшовши на неї відвідувачі складають своє враження про сайт загалом. Наскільки вона інтуїтивно зрозуміла користувачеві та чи має усю необхідну інформацію залежить від грамотної розробки та наповнення. Оскільки все більше компаній розміщують свої сайти в мережі Інтернет, успіх бізнесу напряму залежить від стартової сторінки. Якими головними правилами рекомендують керуватись при розробці головної сторінки (Home Page) розглянемо у даному матеріалі.
Важливість головної сторінки
Вебресурси, що пропонують товари чи надають послуги, змінюються та стараються слідувати за останніми трендами. Оскільки раніше це могли бути невеликі «презентації» бізнес-пропозиції, то тепер це продумане рішення для конкретної аудиторії з необхідним набором інструментів ведення клієнта від знайомства до замовлення.
Інтерес до вашого сайту буде залежати від першого враження. Ваша задача — отримати максимально позитивну оцінку від користувача. Це стосується не тільки дизайну, а й юзабіліті: наскільки зручно користуватись сайтом, знаходити необхідну інформацію, отримати відповідь на питання тощо.
Сама назва «Головна сторінка» говорить про її надважливість порівняно з іншими сторінками. В залежності від типу сайту вона може містити різну кількість блоків інформації, наприклад, переваги, відгуки про послугу, банери зі знижками. До розробки ефективної головної сторінки залучають різних спеціалістів: дизайнерів, розробників, маркетологів.
Складові головної сторінки
Основні моменти, на які потрібно звернути на початку розробки головної сторінки та сайту загалом:
- Тема сайту. Роль стартової сторінки — максимально розкрити тему самого сайту. Користувач має розуміти чим займається компанія та які послуги чи продукцію пропонує.
- Торгова пропозиція. Як правило, сформульована коротко та представлена у вигляді заголовка найвищого рівня (H1). Ціль пропозиції — використовуючи стислу фразу сповістити користувача чи даний ресурс здатний допомогти йому у вирішенні проблеми.
- Call to action (заклик до дії). Основа маркетингу, що відповідає за збільшення продажів. Вкрай необхідно, щоб користувачі сайту одразу бачили CTA-кнопку.
- Брендінг. Через гарну кольорову гаму та унікальний логотип легко запам'ятати сайт. Завдяки унікальному рішенню компанію легше ідентифікувати в інтернеті та соцмережах.
- Панель навігації. Ще може називатися головним меню. Панель повинна бути повністю зрозумілою та доступною. Вона повинна направляти відвідувачів сайту та надавати доступ до всіх сторінок та за необхідності повернутись на стартову сторінку.
- Контакти. Необхідно відобразити номери телефону, адреси електронної пошти та інші контактні дані задля того, щоб гості сайту швидко зв'язалися з вами найзручнішим способом.
- Футер сайту. Візуально відокремлена частина сайту, що знаходиться в нижній частині сторінок. По іншому ще футер називають «підвал». Зазвичай цей блок використовують для розміщення корисних посилань та найвідвідуваніших розділів, а також контактної інформації. Грамотна перелінковка в низу сторінки може допомогти швидко знайти необхідну інформацію та підштовхнути до замовлення.
Додаткові нюанси при оформленні головної сторінки
Після врахування усіх основних рекомендацій по оформленню початкової сторінки варто звернути увагу на менш глобальні, але не менш важливі моменти, а саме:
- Якісний дизайн. Вишуканий і водночас лаконічний дизайн — показник професіоналізму компанії, а не просто візуальне задоволення. Такий дизайн приємно радує око, але не привертає до себе занадто багато уваги, адже основна мета сайту — контент — інформація, що на ньому розміщена. Вдале використання палітри кольорів, мінімалізм, розмір та колір шрифту, відступи між елементами — основи, що справляють фірмове враження про вай сайт.
- Простота та мінімалізм в текстах. Намагайтесь уникати вузькопрофільних термінів, складних конструкцій в реченнях та великого обсягу тексту. Зробіть вашу головну сторінку доступною для широкої аудиторії — опишіть простими словами основні переваги продукту чи послуги. Великі за обсягом матеріали перемістіть в окремі публікації, наприклад, в блог.
- Юзабіліті. Продумана логічна структура, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс значно покращує користування сайтом. Користувач зможе переглянути основні блоки з інформацією та легко зорієнтуватись для здійснення цільових дій. Спливаючі банери, великі текстові блоки/заголовки/зображення створюють додатковий дискомфорт та можуть призвести до того, що користувач просто піде з сайту.
Розробка головної сторінки — процес складний та трудомісткий, що має враховувати безліч критеріїв. Проте, наявність лаконічного дизайну, грамотного наповнення, зручної навігації та гармонічності в цілому забезпечує достойний показник юзабіліті. Звичайно, можна експериментувати, адже дизайн — це творчість. Головне не переборщити та в першу чергу думати про зручність для клієнта.