Розсилка — потужний інструмент, що допомагає взаємодіяти з клієнтами, створюючи контент, який відповідає їх запитам та інтересам. Такі листи спонукають до комунікації вже існуючих клієнтів, а також нових. Які бувають типи розсилок та для чого застосовуються дізнаємось в даному матеріалі.
В сфері email-маркетингу розрізняють 5 основних видів розсилок, а саме:
- акційні;
- контентні;
- реактиваційні;
- тригерні;
- транзакційні.
А тепер розглянемо детальніше кожен тип листів.
Акційні розсилки (ті, що продають)
З самої назви зрозуміло, що електронний лист має саме маркетингову мету — залучити якомога більше клієнтів та покупців. До цього типу відносяться листи з акціями, знижками, розпродажами, новинками тощо.
Головна задача розсилок, які продають — взаємодія з користувачем та число конверсій. Грамотне налаштування та регулярна відправка таких кампаній дозволить будь-якому бізнесу збільшити продажі та аналізувати взаємодію з вже сформованою аудиторією.
Приклад листа продаючого типу
Контентні розсилки
Такі листи не мають на меті спонукати користувача до конкретних дій, а є одним з інструментів для спілкування з підписниками. Часто це спеціальна підбірка або дайджест подій чи новин за певний період. Ці розсилки відрізняються від інших тим, що вміщають у собі контент з некомерційним змістом. Це можуть бути конкретні гайди або корисна інформація. Іноді, якщо це доречно, в структурі можуть бути вказані посилання на супутні товари, послуги чи публікації.
Розсилки такого типу допомагають покращити лояльність користувачів, покращує показник відкривання листів, і відповідно, збільшує продажі. Контентні листи можуть відправляти будь-які компанії: інформаційні ресурси, форуми, агенства, біржі і тд. Такий лист можна адаптувати практично під будь-які потреби.
Часто листи такого типу інтегрують в листи, що продають, та поєднують маркетинговий підхід з лояльним, що значно збільшує шанси на продажі.
Приклад листа контентного типу
Реактиваційні розсилки
Вид розсилки застосовується для відновлення або припинення спілкування з користувачами. Часто це листи з повідомленнями компанії про те, що ви давно не відвідуєте сайт та просить повернутись. Цей прийом використовують для привернення уваги користувачів, які вже були клієнтами компанії, але з певних причин довго не заходили на сайт та не здійснювали ніяких дій.
Такі листи надсилають, щоб:
- перевірити аудиторію на взаємодію з мейлами;
- повернути підписників та підвищити активність на період акцій та інших заходів.
Надсилання реактиваційних листів допомагає перевірити цільову аудиторію та проаналізувати чи варто повертати неактивних користувачів.
Приклад листа реактиваційного типу
Тригерні розсилки
Такі розсилки надсилаються автоматично після настання певних подій чи дій користувача. Це можуть бути ввідні листи після декількох днів після реєстрації, день народження або професійне свято, покинутий кошик і тд.
Інформація в листі допомагає користувачеві завершити дію (наприклад, купити товар в кинутому кошику). Цей вид розсилки широко застосовується в більшості інтернет-магазинах, сайтах з надання послуг та інших ecommerce-проєктів. Листи також можуть містити додаткові варіанти дій, що так чи інакше допоможуть зібрати інформацію для подальших тригерів.
Найбільш поширений тип тригерів, який підійде практично будь-якому ресурсу, вважається welcome-ланцюжок.
Транзакційні розсилки
Транзакційними вважаються листи, які відправляються в якості сповіщень після певних дій з боку клієнта. Це можуть бути, наприклад, квитанції про успішну оплату чи статус замовлення. Вони не містять закликів до покупки чи інших дій, а мають інформативний характер.
До таких розсилок поштові сервіси ставляться вкрай лояльно, адже вони не містять спаму та рекламної інформації. До того ж вони мають великий показник відкриття. Завдяки цим листам можна збільшувати цільову аудиторію, наприклад, отримати знижки за відгук.
Приклад листа транзакційного типу
Підсумовуючи вищесказане можна коротко охарактеризувати кожен з видів розсилки для того, щоб чітко розуміти, коли який тип доцільніше застосовувати:
- акційні, або ті, що продають – контент в них повинен спонукати клієнта перейти та здійснити покупку.
- контентні – допомагають налагодити спілкування з користувачем та підвищити його лояльність.
- реактиваційні – повертають клієнтів, завдяки яким з’ясовуються причини, через які листи перестали відкривати.
- тригерні – приходять у відповідь на події та дії, можуть додатково містити контент, яким захочеться поділитися.
- транзакційні – сповіщення про статус замовлення тощо.