Скільки ви втрачаєте через те, що ваш email-маркетинг не діє або неефективний? Давайте подивимося, що говорить статистика. Ростити пул лояльних клієнтів вигідніше, ніж витрачати бюджети на залучення нового трафіку. У email-маркетингу за це відповідають тригерні розсилки. У цій статті розберемо, що це таке, як працює і який приріст до конверсії вони можуть дати для вашого інтернет-магазину.
Що таке тригерні розсилки
Це ланцюжок листів, які запускаються після певної дії або події - успішного замовлення, кинутого кошика або якщо користувач не заходив у ваш інтернет-магазин протягом декількох місяців або давно не здійснював покупки.
Приклад: після реєстрації користувач отримує серію з привітального листа, списку акцій і спеціальних пропозицій, добірки персональних рекомендацій на основі переглянутих товарів і купона зі знижкою на перше замовлення.
Найпопулярніший ланцюжок - цикл вітальних листів після реєстрації або покупки, покинутий кошик, серія для реактивації користувачів, які давно не заходили на сайт або не здійснювали покупки. Як правило, ці листи легко налаштувати. Вони універсальні та підвищують продажу незалежно від тематики проекту.
Просунуті - листи з персональними рекомендаціями на основі BigData, тематичні розсилки з розгалуженими сценаріями, адресні добірки по сезону або захопленням, а також з динамічним контентом. Це вищий пілотаж, і до їх створення варто підходити, коли ви чітко розумієте, хто ваш покупець і чого ви хочете домогтися - продажів, залучення, лояльності.
Чому саме їх потрібно запускати в першу чергу
Тригерні листи сприяють підвищенню виручки до 30%. Тому запускати їх потрібно в першу чергу - відразу ж після того, як ви відкрили інтернет-магазин і пішли перші продажі.
На відміну від email-маркетингу, вписаного в контентну стратегію, вони не вимагають регулярної та систематичної роботи з підготовки та випуску. Ви налаштовуєте їх один раз. Далі - або оптимізуєте, якщо хочеться експериментів, або залишаєте, як є. Листи будуть працювати, поки ви займаєтеся наведенням блиску.
Якщо ваш інтернет-магазин працює на 1С-Бітрікс, запустити розсилку можна в кілька кліків. З іншими сервісами доведеться повозитися, але це теж реально.
Інструменти для настроювання тригерних розсилок
- Популярні поштові сервіси (Mailchimp, Unisender). З плюсів відзначимо океан можливостей, просунуту аналітику і конструктори листів. З мінусів - складність налаштування: після втручання програміста, який інтегрує сервіс у ваші бізнес-процеси, доведеться читати мануали, розбиратися, тестувати.
- Поштовий модуль 1С-Бітрікс (якщо ваш інтернет-магазин працює на ньому). Мінуси - мало можливостей для створення власних шаблонів. Плюси - готові сценарії бесід і зручність. З його допомогою запустити найважливіші типи тригерних розсилок можна в кілька кліків.
Дизайн листів і сценарії розсилок
Красиві листи частіше читають, а посередні видаляють відразу після відкриття. Крива верстка тексту, неохайно розташовані блоки, розкидані кнопки - все це вбивці конверсії.
На словах все просто: дизайн листа повинен бути простим, інформативним, залучають - бажано на сайт і в ідеалі в продажах. На ділі створити такий лист складно, якщо не знаєш, який блок і де повинен знаходитися.
Розглянемо, як можуть виглядати тригерні листи на прикладі нових шаблонів
Шаблон листа для забутої кошика
В середньому 70% замовлень залишаються неоформленими. За даними SeeWhy, 55,8% клієнтів повертаються з покупки з електронних листів. Конверсія в покупки при цьому може досягати 67,7%. Що робити? Розсилати листи тим, хто покинув кошика на етапі оформлення замовлення. Такі повідомлення - як кошеня, який проситься вам під двері: встояти неможливо. Хочете, щоб конверсія була ще вище? Використовуйте механіку повідомлення про забутий кошик з купоном на знижку.
Шаблон відгуку на Яндекс.Маркет
90% покупців визнають, що онлайн-відгуки впливають на їх рішення про покупку. 68% шукають їх в соціальних мережах. І тільки 8% їх залишають в каталогах. Однак це того варте: відгуки про магазин можуть збільшити конверсію до 14%.
Шаблон листа з інформацією про замовлення
Невідомість лякає покупця: що буде після того, як я натиснув на кнопку «Оформити замовлення»? На якому етапі знаходиться відправлення? Що робити, якщо щось не так? Такі листи знімають страхи - раз. Два - вони класно працюють як рекламний канал. В середньому їх відкривають частіше, ніж масові розсилки. Так чому ж не використовувати вільне рекламне місце?
Шаблон листа з акціями та спеціальними пропозиціями
Розкажіть про свої вигідні пропозиції, влаштуйте святковий розпродаж, підкресліть, що важливо придбати товар сьогодні - способів маса!
Шаблон листа реактивації користувачів
Ще один корисний лист для тих, кому потрібні «поверненці». Нагадають про вас тим, хто купив один раз і більше не повернувся або зареєструвався, та так і не купив. Якщо лист або ланцюжок вдалий, дає + 16% до повторних візитів і покупкам.
У цьому листі можна подарувати знижку, сертифікат, розповісти про конкурси або акціях з призами. Або просто нагадати про те, які ви хороші.
Хочете підвищити ефективність цього ланцюжка? Розсилайте серію листів. Сценарій може бути таким:
- Ми сумуємо за вами.
- Пропонуємо знижку (по промокодом).
- Повідомляємо, що відпишемо розсилку.
- Відписуємо від розсилки (останнє попередження).
Як налаштувати тригерні розсилки в вашому інтернет-магазині
Ви можете перейти на нові шаблони модулі email-маркетинг адмінка сайту.
У конструкторі шаблону є можливість завантажити логотип і телефони, зверстати текст, вставити посилання на свої спільноти в соціальних медіа. Вибрати блок, який буде автоматично формуватися на основі контенту сайту - наприклад, тизери переваг, акції, товари з каталогу. Це якщо коротко. Детальніше -
Висновок
Правильно складені ланцюжки листів збільшують конверсію до 30%. Завдяки функціоналу 1С-Бітрікс їх можна запустити в пару кліків, а нові шаблони листів від Аспро дозволять не думати про дизайн та верстку.
Детальніше про новинки читайте
В якості висновку ділимося цікавою інфографікою від
Кількість переглядів (Open Rate) і середня кількість продажів залежать від масштабу інтернет-магазину. Чим він більший, тим вище відсоток покупок, зроблених з розсилок.
Дані по результатам пошуку і конверсії в залежності від довжини ланцюжка. Оптимальна кількість листів - від 2 до 4.
Як проглядаються і як конвертуються листи з тригерних розсилок в залежності від періоду. Піки конверсії припадають на другу половину місяця.
Що впливає на кількість скарг на спам? Як не дивно, фази Місяця. Варто врахувати при плануванні масштабних акційних кампаній.