Помилки на етапі запуску сайту бувають дурні, недалекоглядні і з далекосяжними наслідками.
До перших можна віднести неправильні номери телефонів в шапці сайту (а тепер спробуй додзвонитися). До других - непідключені лічильники метрик (чим раніше почнете збирати статистику, тим краще). До третіх - система резервного копіювання, про яку просто забули (один незручний рух, і ми втрачаємо сайт).
На допомогу тим, хто знаходиться в кроці від запуску свого проекту, склали чек-лист з 21 пункту. Він допоможе уникнути типових проблем - від замовлень, що йдуть в нікуди, до платіжної системи, яка відвалюється і помилок у файлі robots.txt.
Для зручності список поділений на 4 блоки: технічні аспекти, тестування, контент і маркетинг. Окремо винесені моменти винятково важливі для інтернет-магазинів.
Спойлер: ми не претендуємо на те, щоб розробити всеохоплюючий список - у кожного проекту є свої особливості. Цей набір правил використовують наші менеджери для експрес-перевірки сайту перед самою здачею клієнтові. Він підійде не-розробникам, які хочуть переконатися, що все в порядку.
Отже, поїхали: готуємо сайт на 1С-Бітрікс до запуску за 21 крок.
Перевіряємо технічні аспекти
У сайту є окреме доменне ім'я.
У сайту є SSL-сертифікат. Це означає, що Google Chrome позначає його як безпечний.
Робоча пошта має вигляд info@доменное_имя.ua або zakaz@доменное_имя.ua.
Не рекомендуємо використовувати адреси виду test@mail.ua. Були випадки, коли листи з цих адрес не доходили до адміністратора. Якщо у вас немає пошти з доменним ім'ям, її можна створити за допомогою сервісів Gmail.
Перевіряємо файл robots.txt. Сайт відкритий, містить потрібну інформацію для роботів пошукових систем.
Мета-теги - вірні: з назвою вашого сайту, а не рішення. Залучали фрілансерів? Перевірте, що в індексі пошукової системи не залишилося копій сайту.
Перевіряємо, скільки вільного місця на хостингу: розмір сайту, помножений на три. Це мінімальний необхідний обсяг для коректної роботи резервного копіювання. Більше корисної рекомендації щодо налаштування резервного копіювання в нашому блозі.
Перевіряємо налаштування резервного копіювання - бекап здійснюється в хмару 1С-Бітрікс.
Перевіряємо наявність лічильників Google Analytics, налаштування сервісів електронної комерції, щоб статистика надходила з першого ж дня запуску сайту.
Тестуємо систему
Проводимо тестування системи, щоб переконатися в працездатності функціоналу. Якщо необхідно, виправляємо помилки.
Проводимо тестування продуктивності за допомогою інструменту «Монітор продуктивності».
Перевірте швидкість завантаження сайту.
Тестуємо всі форми зворотного зв'язку. Повідомлення повинні приходити і вам - адміністратору сайту, і користувачеві.
Загальний принцип: чим більше пунктів, тим краще. Особливо якщо у вас навантажений інтернет-магазин або великий проект.
Мінімальні рекомендовані параметри:
- не менше 60 пунктів - для сайтів на PHP 5.6
- не менше 100 пунктів - для сайтів на PHP 7.
Перевірте швидкість завантаження сайту.
Тестуємо всі форми зворотного зв'язку. Повідомлення повинні приходити і вам - адміністратору сайту, і користувачеві.
Для інтернет-магазинів
Робимо тестове замовлення на особисту електронну пошту (не адміністратору сайту). Перевіряємо, чи немає проблем при оформленні замовлення: форми заповнюються, розташування підставляються, маски валідації для телефонних номерів та електронної пошти працюють.
Окремо перевіряємо повідомлення про успішне оформлення замовлення: на особисту пошту прийшов гарний лист про те, що ваше замовлення оформлене, на пошту адміністратора - про те, що у вашому інтернет-магазині було зроблено замовлення.
Перевіряємо, як працює форма покупки в 1 клік. Ця чарівна функція здатна збільшити прибуток інтернет-магазину на 80%.
Тестуємо інтеграцію з 1С. Робимо тестове вивантаження і перевіряємо актуальність цін і залишків. Ціни і замовленні повинні оновлюватися, інформація про замовлення надходить в 1С.
Перевіряємо налаштування системи онлайн-оплати:
- реквізити вказані реальні
- тестовий режим відключений. Це дуже важливий пункт. Були випадки (на щастя, не в нашій практиці), коли замовлення були реальні, а гроші на рахунок власника магазину надходили тестові.
У якості контрольної перевірки оформляємо тестове замовлення на 1 грн. Гроші списалися і надійшли на рахунок? Відмінно: оплата на сайті працює коректно.
Перевіряємо контент
На сайті є юридична інформація: найменування компанії, адресу, ІПН, ОГРН.
Номери телефону актуальні - по ним можна додзвонитися. Контактна адреса електронної пошти - робоча.
Інформація про офлайн-магазин вірна: адреси, контакти, точка на карті, схема проїзду і час роботи.
Перевіряємо каталог товарів: назви і ціни вірні, є фотографії, описи, властивості (характеристики). Якщо у вашому інтернет-магазині є кілька типів цін (роздрібна, для оптовиків), перевірте, щоб вони відображалися коректно.
Перевіряємо всі тематичні розділи: новини, статті, вакансії, питання-відповідь, послуги, акції. На цих сторінках повинна бути ваша актуальна інформація. Демо-контент, включений в доставку, відсутній.
Налаштовуємо маркетинг
Перевіряємо інформацію про оплату, доставку, інтернет-магазин - головне, що працює на довіру користувача.
Ваші переваги - на видному місці: банери, тизери на головній і в картці товару.
Бажано: налаштувати тригерні розсилки на покинуті кошики, із запитом відгуку, реактиваціонним повідомленням і листом зі списком акцій.
Немає хоча б 1 акції? Користувач вирішить, що з інтернет-магазином щось не так. Можливостей маса: сезонний розпродаж, набори і комплекти, подарунків. Не забудьте про стікери «Хіт, радимо, новинка, акція».
Відзначили 21 пункт з 21? Вітаємо! Ваш інтернет-магазин або корпоративний сайт готовий до запуску і перших клієнтів!