Іноді виникає ситуація, коли власнику стає непотрібне куплене ним раніше доменне ім’я. Причиною цього може стати закриття бізнесу, передача прав іншому власнику та ін. В такому випадку продавець домену виставляє пропозицію продажу та шукає потенційного покупця. Як провести цю угоду грамотно та які є для цього способи розглянемо в цьому матеріалі.
Проблеми продажу
Фінальний етап здійснення купівлі-продажу є переделегування доменного імені. Фактично це запис в базі даних адміністратором доменних імен про власника домену. Але відмінністю угоди є те, що домен не є фізичним об’єктом та не може бути просто переданим із рук в руки.
Оскільки є велика ймовірність обману (коли один із учасників на будь-якому етапі може просто не виконати частину своїх зобов’язань), операція не може бути проведена за звичною схемою, коли покупець просто оплачує необхідну суму і отримує бажаний домен.
Тому для такого типу угод були придумані основні способи з продажу доменних імен за допомогою посередника — у вигляді фірми або фізичної особи.
Сервіс з продажу доменів
Майданчик розроблено за принципом аукціону, де учасники можуть робити свої ставки на виставлений лот. В момент коли покупець задоволений запропонованою ціною учасники угоди переходять до обговорення умов та оформлюють її.
Або ще можливий варіант коли власник самостійно вказує вартість домену та чекає на пропозицію від покупців.
В такому випадку біржа доменів виступає гарантом (посередником) угоди. Все відбувається автоматизовано та не потребує втручання сторонніх осіб:
- Покупець вносить суму на баланс сервісу.
- Кошти бронюються на спеціальному рахунку.
- Продавець після сповіщення про зарахування коштів передає права на володіння доменом покупцю.
- Покупець здійснює перевірку даних та підтверджує угоду.
- Кошти переходять на рахунок продавця.
Як бачимо, алгоритм простий та надійний, але біржі, як правило, за такі угоди беруть певну комісію. Вона може оплачуватись як продавцем, так і ділитись порівну за попередньою згодою. Для когось ця сума може здатись вагомою, проте якщо зрівняти з незахищеною угодою, то це може вважатись платою за спокій та надійність. Оскільки при виконанні такої операції без гаранта ви ризикуєте втратити домен або усі кошти.
Гарант угоди
Посередником також може вважатись будь-яка фізична особа, яка бере на себе функцію контролю оформлення угоди. Це може бути людина, яка не має конкретної спеціалізації. Головне, щоб вона мала перевірену репутацію та позитивні відгуки зі здійснення таких операцій, оскільки може виникнути ситуація, за якої гарант присвоїть собі домен та кошти.
Як оцінити домен перед продажем
В будь-якому випадку вартість доменного імені визначається продавцем і він може вказати довільну ціну. Питання в тому чи погодиться на неї потенційний покупець, якщо вона невиправдано завищена.
Розраховуючи вартість домену, необхідно враховувати наступні фактори:
- Довжина доменного імені. Короткі імена коштують дорожче, адже їх легше запам’ятати. Якщо при реєстрації воно виявиться зайнятим, його відразу спробують купити.
- Платоспроможність покупця. Власник великої фірми зможе запропонувати значно більшу суму, аніж звичайна фізична особа. В такому випадку шанс продати домен підприємцю значно вищий, якщо він сильно зацікавлений саме таким ім’ям.
- Тематика. Домени різної тематики також відрізняються за вартістю: імена зі сфери медицини, нерухомості чи страхування ціняться вище ніж звичайні.
- Технічні параметри домену. Сюди входять: вік, репутація та інші дані про власника. Оскільки домен з певною довірою пошукових систем може бути вигіднішою покупкою, ніж новий домен без хорошої репутації.
- Доменна зона. Успіх домену залежить і від вдало підібраної доменної зони. На кожну зону є свій попит та, відповідно, ціна. Оскільки можливі різні комбінації доменного ім’я та зони, вдало підібраний домен може вартувати набагато більше коштів.
Сьогодні продаж домену не вважається чимось складним та ненадійним, адже знайдено рішення, що гарантують безпечність та надійність угоди. Ім’я можна передати дистанційно та бути впевненим у прозорості проведення операції. На додаток до доменного імені ви можете запропонувати хостинг, на якому був розміщений домен. Це має сенс, якщо ви більше не плануєте на ньому розміщувати будь-які інші сайти.