Доставлюваність, спам-фільтри та репутація електронної пошти — теми, які на слуху як у новачків, так і в експертів в області перевірки справжності електронної пошти. На те, чи потрапить лист у поштову скриньку отримувача впливає не лише його зміст, а й ще декілька факторів.
Коли ви здійснюєте відправку електронного листа поштові сервіси спочатку здійснюють перевірку домену та IP-адреси. Тому підтримка надійної репутації домену відіграє надважливу роль при відправці розсилок для підвищення продажів, маркетингових кампаній та ін.
Що таке «репутація домену»?
Репутація домену відправника пошти працює за принципом кредитного рейтингу. Оцінюється вона поштовими сервісами за шкалою від 0 до 100. Сервери отримувачів електронних листів будуть більшою мірою довіряти вашим листам, якщо цей показник буде наближений до максимального значення.
Відмінна репутація електронної пошти говорить про те, що ви можете здійснювати відправку листів по найбільш підходящих каналах. А це означає, що при отриманні листа отримувач з великою ймовірністю буде довіряти його змісту та вам як компанії.
Як перевірити репутацію домену?
Довіра до домену суттєво впливає на ефективність маркетингу за допомогою електронної пошти. Сервіси з надання послуг електронної пошти використовують показник репутації для визначення рівня довіри до ваших листів. Якщо ваш рейтинг довіри занадто низький, листи потраплять в папку зі спамом замість вхідних. А це можуть бути листи із підтвердженням або статусом замовлення, оновлення деталей щодо доставки і тд. Тому відправка листів з домену з поганою репутацією веде за собою втрату потенційних клієнтів та зменшення продажів.
Постачальник послуг електронної пошти самостійно визначає репутацію вашого домену. Наприклад, Gmail використовує єдину репутацію домену, у Yahoo це окремий показник, так само як і в Microsoft Mail. Це пов’язано з тим, що кожна поштова служба може оцінити репутацію домену на основі отриманих від нього листів. А листи, які відправлені іншим поштовим сервісам, для них недоступні.
Пошук репутації здійснюється за допомогою інструментів, що збирають середню оцінку від різних провайдерів електронної пошти. Щоб перевірити рейтинг довіри домену можна скористатись сервісом Google Postmaster Tools.
Як покращити репутацію домену?
Хорошою практикою при відправці є напрацювання чіткого алгоритму роботи з листами та грамотне наповнення контентом. Для того, щоб покращити або не зіпсувати вже існуючу репутацію, рекомендується звернути увагу на наступні методи.
Прогрів IP-адрес
Отримуючи нову IP-адресу вона не містить історії. Спамери своєю чергою часто їх змінюють, щоб уникнути потрапляння в списки блокування чи спам-фільтри. Відправка великої кількості листів з нової IP-адреси призведе до того, що поштові сервіси та інтернет-провайдери сприймуть дану поведінку як спамерську. Щоб розв'язати цю проблему радимо «прогрівати» IP-адресу: поступово збільшуйте об’єм листів, що відправляються, наприклад, 100 листів в день, збільшуючи до максимального значення. Цей період займе близько пів місяця.
Процедури з аутентифікації пошти
Технології з аутентифікації широко використовуються поштовими службами, що дозволяє виявляти підозрілі шкідливі листи або зі спамом. Процедура вважається важливою частиною загальної репутації домену. Способів існує декілька, найбільш поширеними вважаються SPF, DKIM та DMARC.
SPF аутентифікація передбачає встановлення та перевірку особистості відправника. Таким чином, це підтверджує справжність відправника електронної пошти та зводить можливість обману. Існує багато інструментів для створення та перевірки SPF-записів.
DKIM аутентифікація передбачає неможливість редагування листів під час пересилки. Даний тип дозволяє уникнути атак по типу посередника, коли вони підробляються під час пересилання від однієї сторони до іншої. Є також безкоштовні сервіси для створення та перевірки DKIM-записів.
DMARC аутентифікація передбачає проінформованість поштових серверів про те, як перевіряти справжність електронних листів. Після отримання інформації про відповідні протоколи служби можуть попереджати сервери про те, чи лист являється дійсно вашим. Інструменти для перевірки і створення записів DMARC можна легко знайти в пошуку.
Регулярність проведення кампаній
Щоб виробити у вашої аудиторії здорове сприйняття розсилок спробуйте розробити графік відправки з певною періодичністю. Відсутність послідовності може хибно сприйматись вашими підписниками та вводити їх в оману. Таким чином, ви не тільки напрацюєте гарну практику у спілкуванні з аудиторією, а й збережете або ж покращите свій рейтинг як відправника.
Перевірка бази підписників
Використовуйте спеціально розроблені інструменти або зверніться до спеціалістів по перевірці ваших списків підписників на предмет неактивності або пасивності. За допомогою цього аналізу ви легко зможете працювати тільки з зацікавленою аудиторією, обмежуючи ймовірність проблем, що пов’язані зі спамом.
Відмова від скорочення посилань
З одного боку скорочені посилання виглядають краще та привабливіше, але недобросовісні особистості можуть скористатись цим методом для своїх цілей. Скорочені URL зі шкідливим вмістом легко замаскувати під будь-який контент для того, щоб користувач перейшов за посиланням, яке б він в ідеальних умовах ніколи б не натиснув. Тому спам-фільтри з великою обережністю ставляться до такого способу використання сервісу.
Моніторинг рейтингу відправника
Однією з основних причин низького рейтингу відсутність постійного моніторингу репутації електронної пошти. Хоча на сьогоднішній день існує багато інструментів для оцінки відправки кожного листа. Маркетологам вкрай рекомендується стежити за цим показником — він варіюється від 0 до 100, ідеальним вважається більший за 90.
Варто зазначити, що для успішної доставки електронних листів потрібен комплекс заходів, що впливають на покращення загальної репутації. Впевніться, що наповнення ваших листів безпечне, відповідає категорії вашого домену та задовольнить очікування читачів. Тільки тоді ваші листи доставляться за призначенням та принесуть максимальний результат.